dnes je 21.12.2024

Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Představení programu Marketing OP PIK

10.6.2015, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2.9 Představení programu Marketing OP PIK

doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.

Souhrn programu

Program Marketing podporuje pořízení služeb pro malé a střední podniky zaměřených na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy.

Podporované aktivity

  • Usnadnění vstupu MSP na zahraniční trhy prostřednictvím jejich individuálních účastí na zahraničních výstavách a veletrzích.

  • Služby pro MSP zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy (doprava exponátů, marketingové propagační materiály).

Nepodporované aktivity

  • Prostá obnova majetku.

  • Aktivity spojené s podporou vývozu do členských států Evropské unie a třetích zemí a to podporou přímo vázanou na množství vývozu nebo spojenou se založením a fungováním distribuční sítě nebo jinými běžnými výdaji souvisejícími s vývozními aktivitami.

  • Aktivity spojené s podporou přednostního užití domácího zboží před zbožím dováženým.

  • Výrobní aktivity.

Indikátory

Z úrovně projektů budou příjemcem podpory povinně vykazovány a naplňovány všechny následujícíindikátory 1 :

Povinné k výběru:

  • Výkony.

  • Vývoz podpořených podniků.

Povinné k naplnění:

  • Počet účastí na výstavách a veletrzích v zahraničí.

Oprávnění žadatelé:

  • Malé a střední podniky.

Forma podpory

Výše dotace

  • Minimální výše příspěvku na projekt je stanovena na 200 tisíc Kč.

  • Maximální výše příspěvek činí 5 milionů Kč.

Způsobilé výdaje:

Za způsobilé jsou považovány následující výdaje:

  • Účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí – maximálně 15 účastí v rámci projektu (max. 5 účastí/1 rok) – pronájem, zřízení a provoz stánku.

  • Doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět, vč. balného a manipulace, v rámci podpořeného projektu této Výzvy, zajišťovaná externím dodavatelem.

  • Marketingové propagační materiály – tvorba propagačních materiálů v cizích jazycích (výdaje jsou způsobilé v případě, že byla realizována účast na veletrzích a výstavách v zahraničí v podpořeném projektu této Výzvy).

Způsobilými výdaji nejsou:

  • DPH, pokud je příjemce podpory plátcem DPH.

  • Výdaje vzniklé nebo uhrazené před datem přijatelnosti projektu.

  • Splátky půjček a úvěrů.

  • Sankce a penále.

  • Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.

  • Leasing.

  • Způsobilé výdaje nad 500 tisíc Kč bez DPH, které nebyly vynaloženy v souladu s Pravidly pro výběr dodavatelů.

  • Výstupy projektů (účast na veletrzích a výstavách v zahraničí, propagační materiály), které nesplňují Pravidla způsobilosti výdajů a Pravidla pro publicitu.

  • Organizace vlastních výstav, veletrhů a prezentací.

  • Propagační materiály pouze v českém jazyce.

  • Služby a produkty agentury CzechTrade.

  • Návodky, technické popisy, ceníky, vizitky, firemní obálky a jiné tiskoviny, poštovné, ubytování, cestovné, stravné, osobní výdaje apod.

  • Výdaje na povinnou publicitu projektu.

Finanční kritéria výzvy

  • Plánovaná alokace: 300 000 000 Kč.

  • Minimální příspěvek: 200 000 Kč.

  • Maximální příspěvek:5 000 000 Kč.

  • Forma podpory: dotace.

Intenzita podpory:

  • Maximálně 50 % z celkových způsobilých výdajů.

  • Podpora dopravy výstavních exponátů, vč. balného a manipulace je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů, maximálně 150 tisíc Kč na jeden veletrh nebo výstavu v zahraničí.

  • Podpora tvorby marketingových propagačních materiálů pro účely veletrhů a výstav je poskytována ve výši maximálně 50 %

 
Nahrávám...
Nahrávám...