2.9 Představení programu Marketing OP PIK
doc. Ing. Josef Abrhám, Ph.D.
Souhrn programu
Program Marketing podporuje pořízení služeb pro malé a střední podniky zaměřených na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy.
Podporované aktivity
-
Usnadnění vstupu MSP na zahraniční trhy prostřednictvím jejich individuálních účastí na zahraničních výstavách a veletrzích.
-
Služby pro MSP zaměřené na mezinárodní konkurenceschopnost usnadňující vstup na zahraniční trhy (doprava exponátů, marketingové propagační materiály).
Nepodporované aktivity
-
Prostá obnova majetku.
-
Aktivity spojené s podporou vývozu do členských států Evropské unie a třetích zemí a to podporou přímo vázanou na množství vývozu nebo spojenou se založením a fungováním distribuční sítě nebo jinými běžnými výdaji souvisejícími s vývozními aktivitami.
-
Aktivity spojené s podporou přednostního užití domácího zboží před zbožím dováženým.
-
Výrobní aktivity.
Indikátory
Z úrovně projektů budou příjemcem podpory povinně vykazovány a naplňovány všechny následujícíindikátory:
Povinné k výběru:
Povinné k naplnění:
Oprávnění žadatelé:
Forma podpory
Výše dotace
Způsobilé výdaje:
Za způsobilé jsou považovány následující výdaje:
-
Účast podnikatelů na veletrzích a výstavách v zahraničí – maximálně 15 účastí v rámci projektu (max. 5 účastí/1 rok) – pronájem, zřízení a provoz stánku.
-
Doprava vystavovaných exponátů, stánku a jeho vybavení na veletrh a výstavu v zahraničí a zpět, vč. balného a manipulace, v rámci podpořeného projektu této Výzvy, zajišťovaná externím dodavatelem.
-
Marketingové propagační materiály – tvorba propagačních materiálů v cizích jazycích (výdaje jsou způsobilé v případě, že byla realizována účast na veletrzích a výstavách v zahraničí v podpořeném projektu této Výzvy).
Způsobilými výdaji nejsou:
-
DPH, pokud je příjemce podpory plátcem DPH.
-
Výdaje vzniklé nebo uhrazené před datem přijatelnosti projektu.
-
Splátky půjček a úvěrů.
-
Sankce a penále.
-
Výdaje na záruky, pojištění, úroky, bankovní poplatky, kursové ztráty, celní a správní poplatky.
-
Leasing.
-
Způsobilé výdaje nad 500 tisíc Kč bez DPH, které nebyly vynaloženy v souladu s Pravidly pro výběr dodavatelů.
-
Výstupy projektů (účast na veletrzích a výstavách v zahraničí, propagační materiály), které nesplňují Pravidla způsobilosti výdajů a Pravidla pro publicitu.
-
Organizace vlastních výstav, veletrhů a prezentací.
-
Propagační materiály pouze v českém jazyce.
-
Služby a produkty agentury CzechTrade.
-
Návodky, technické popisy, ceníky, vizitky, firemní obálky a jiné tiskoviny, poštovné, ubytování, cestovné, stravné, osobní výdaje apod.
-
Výdaje na povinnou publicitu projektu.
Finanční kritéria výzvy
-
Plánovaná alokace: 300 000 000 Kč.
-
Minimální příspěvek: 200 000 Kč.
-
Maximální příspěvek:5 000 000 Kč.
-
Forma podpory: dotace.
Intenzita podpory:
-
Maximálně 50 % z celkových způsobilých výdajů.
-
Podpora dopravy výstavních exponátů, vč. balného a manipulace je poskytována ve výši maximálně 50 % způsobilých výdajů, maximálně 150 tisíc Kč na jeden veletrh nebo výstavu v zahraničí.
-
Podpora tvorby marketingových propagačních materiálů pro účely veletrhů a výstav je poskytována ve výši maximálně 50 %…